Zonder verhalen geen pad. - Reisverslag uit Zaltbommel, Nederland van Marianne Wolder - WaarBenJij.nu Zonder verhalen geen pad. - Reisverslag uit Zaltbommel, Nederland van Marianne Wolder - WaarBenJij.nu

Zonder verhalen geen pad.

Blijf op de hoogte en volg Marianne

07 Mei 2016 | Nederland, Zaltbommel

Op 3 mei heb ik geschreven dat ik het verhaal van mijn vader
Maurits (Bob) Wolder zou doorgeven. Ik heb getwijfeld maar de verhalen mogen niet verloren gaan, ook zijn verhaal niet.
Ik vind het een eerbetoon aan mijn vader de Bobpa van mijn dochters als jullie zijn REIS naar ‘OVERLEVEN” lezen.

Mijn vader was een aimabele man met veel Amsterdamse humor en zelfspot. Door de liefde van mijn moeder en altijd het luisterende oor van zijn pleegouders en pleegzussen, heeft hij met zijn verleden leren leven. Hij was een prachtig mens.
Met heel veel moeite heeft papa 45 jaar na de oorlog zijn geschiedenis ingesproken op een casettenbandje. Ik heb de tekst daarvan letterlijk overgenomen en op papier gezet. Iedereen mag het lezen maar waarbenjij.nu is niet de site voor dit verhaal.
Mijn reisverhaal is af en iedereen die Maurits(Bob) Wolder zijn verhaal wil lezen krijgt dat per mail van mij toegestuurd.
Mail: Maurits Wolder naar mariannewolder@hotmail.com en ik stuur het je toe.

  • 22 Mei 2016 - 12:44

    Johanna Butter:

    Wat een mooi en boeiend verslag.
    Je hebt het gelopen en al wandelend stil gestaan bij je vader en bij alles wat er toen en nu gebeurd.
    Boeiend om zo mensen te ontmoeten en een stukje samen op te lopen.

    Nieuwsgierig makende beschrijvingen van plaatsen (o.a. Weesp, Elburg en mooie natuur.

    Mooie tekst van de Boedda over het paradijs.

    Ken je het boek van Arita Baijens over de zoektocht naar het paradijs?

    Je kunt het van me lenen.

    hartelijk gegroet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marianne

Op 17 april ga ik op weg naar het voormalige deportatie kamp Westerbork. In deze tijd van verwarring en onrust rondom de stroom vluchtelingen in Europa vind ik het zinnig om me te bezinnen en om de herinnering aan mijn gedeporteerde familieleden levend te houden. Wil je me volgen of een dag meelopen, hartelijk welkom. Op woensdag 4 mei wil ik aankomen bij het herinneringsmonument in Westerbork

Actief sinds 15 Maart 2016
Verslag gelezen: 1354
Totaal aantal bezoekers 6189

Voorgaande reizen:

10 April 2016 - 04 Mei 2016

Westerborkpad

Landen bezocht: