Hilversum Sportpark - Amersfoort - Reisverslag uit Hilversum, Nederland van Marianne Wolder - WaarBenJij.nu Hilversum Sportpark - Amersfoort - Reisverslag uit Hilversum, Nederland van Marianne Wolder - WaarBenJij.nu

Hilversum Sportpark - Amersfoort

Blijf op de hoogte en volg Marianne

21 April 2016 | Nederland, Hilversum

Maandagavond voeren we een indringend gesprek over vluchtelingen, de slavernij en Jodenvervolging. Het laat veel vraagtekens achter waarover we verder willen praten, we komen er niet uit. Veel om over na te denken... Dinsdag loopt Maud een dag mee van Hilversum Sportpark naar Amersfoort. Het is goed wandel weer en vanaf het station zijn we al snel in het bos. Het pad slingert wat maar we volgen de spoorlijn. Door ons geklets missen we een afslag en komen bij een mooi bosmeertje met een herinneringsbankje en boom. Mooie plek om hier herdacht te worden. De wandeling door het bos is mooi met al het prille lentegroen en ons gesprek gaat over werk en de onderlinge relaties in werksituaties. Alles draait om omzet, geld en het halen van targets. De werkdruk is hoog voor de werkenden met jonge gezinnen. Het leven kent nauwelijks rustmomenten. Ik vraag me af hoe je tijd vrij kunt maken om met zaken bezig te zijn die niet met werk, het regelen van huiselijke zaken en gezin te maken hebben. De politieke problemen in de wereld en zaken waar ik me druk over maak zijn voor veel mensen de ver van mijn bed show. Er wordt bijna niet meer gewerkt om te leven. Als je kiest voor een carrière blijk je te moeten kiezen voor leven om te werken. Elk uur van de dag is gepland er kan niets mis gaan en de stress en paniek slaan toe. Niet zo wonderlijk dat veel mensen een erg kort lontje hebben. Maud heeft na een ernstige Burn-out als ZZP’er een aardige balans weten te vinden. Bewust gekozen voor een smallere beurs en minder werken. Tijd om te leven en een dag met mij te lopen. Ik ben trots op haar.
In Baarn eten we op het terras van het voormalige station een lekker broodje. We pikken het Spoor weer op en lopen al snel tussen de weilanden richting Amersfoort. Wind in de rug, op een bankje nog even een selfie maken en wat water drinken. Aan de Soesterweg ligt naast een Hans en Grietje huisje een kleine Joodse begraafplaats verscholen tussen de huizen. De beheerster maakt de poort voor ons open en we lopen er even rond. Daarna nog 5 minuten gelopen om bij het station te komen en dan is deze prettige wandel dag alweer voorbij.

Ik ben erg blij met alle reacties die ik van jullie ontvang!

  • 21 April 2016 - 09:34

    Ineke Van Heijen Oort:

    Het wordt vandaag weer een prima wandeldag.Ik heb gisteravond de leden vergadering van trip bezocht.Een verassende avond met lekkernijen en een rommelige vegadering daardoor.Ik ga zo ook weer genieten Eerst tennissen en dan fietsen.Dat is toch een prima dag besteding.Ik hoop dat je het ook over vrolijke zaken zult hebben vandaag.Lieve gr ineke

  • 21 April 2016 - 19:08

    Ans Vogels:

    Hallo Marianne,
    Ja, hier draait het om, "de kwaliteit van het leven". Voor de een de auto en het huis en voor de ander de tijd die je met je kinderen en jezelf door kunt brengen.
    Vooral de ont-spanning!! Het woord zegt het al.
    Wat heel erg helpt is jezelf toestaan om niks te doen!! Het a.h.w. inplannen
    Ja, zover zijn we al gedaald !!
    Jij schrijft ook "het leven kent nauwelijks rustmomenten". Waarom doen we dit onszelf aan?
    Je hebt alle tijd om hierover na te denken en van gedachten te wisselen met iedereen die met je meeloopt. Op Koningsdag ga ik weer met je mee,
    tot dan,
    Ans

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marianne

Op 17 april ga ik op weg naar het voormalige deportatie kamp Westerbork. In deze tijd van verwarring en onrust rondom de stroom vluchtelingen in Europa vind ik het zinnig om me te bezinnen en om de herinnering aan mijn gedeporteerde familieleden levend te houden. Wil je me volgen of een dag meelopen, hartelijk welkom. Op woensdag 4 mei wil ik aankomen bij het herinneringsmonument in Westerbork

Actief sinds 15 Maart 2016
Verslag gelezen: 254
Totaal aantal bezoekers 6185

Voorgaande reizen:

10 April 2016 - 04 Mei 2016

Westerborkpad

Landen bezocht: